Friskole PAS Jylland
Hvem henvender kurset sig til? Kurset henvender sig til pædagoger, lærere og andre personer, der i deres pædagogiske arbejde har behov for et nøjere kendskab til individuelle forudsætninger, en dynamisk cirkulære procesforståelse som baggrund for indlæringsmæssige vanskeligheder, indlæringspotentialer, socioemotionelle vanskeligheder, samt forslag til opstilling af vejledende handleplaner, metoder o.l. Yderligere fokus Der vil på kurset yderligere sættes fokus på netværk og oprettelse af erfa-grupper. ”pædagogikken udvikles der hvor pædagogikken anvendes” Formål At deltagerne opnår grundlæggende indsigt i: 1. Beskrivelse af børn/elever ud fra neuropsykologisk/pædagogisk tankegang 2. Analyse af børn/elever med funktions- og indlæringsvanskeligheder 3. Analyse af børn/elever med socioemotionelle vanskeligheder 4. Tilrettelæggelse af individuelle handleplaner med vægt på barnets/elevens indlæringsstrategier (medieret læring) 5. Beskrivelse af barnet/eleven ud fra potentialer og kompetencer Indhold Grundlæggende teori vedrørende funktionsvanskeligheder og indlæringsvanskeligheder, kognitionsteori, metoder til differentiering, indlæring via den bedste fungerende kanal, kompetencerne, erkendelsesniveauer, processer, cases. Stærke og svage sider vurderes inden for udvalgte kompetencer: 1. Sproglig 2. Personlig/social 3. Visuel/rumlig 4. Logisk/matematisk Inden for kompetencerne vurderes følgende: 1. Opmærksomhed, koncentration og tempo 2. Elevens evne til at analysere nye informationer, planlægning og brug af nye/tidligere informationer 3. Elevens socioemotionelle udvikling 4. Elevens evne til at danne erfaringer
Hvornår: -
Hvor: Jylland
Mossøvej 2, Risskov, Denmark
Pris: 15500 15500DKK DKK Der er ledige pladser
Mail sendt
Du vil blive kontaktet hurtigst muligt

Brug for hjælp?

Udfyld felterne, og vi vil kontakte dig